Peeq Pro: Ontdek ons aanbod voor professionals Klantendienst

Garantie

Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

De standaardgarantie op onze producten is 2 jaar, maar op sommige merken en producten krijg je langer garantie. Indien dit het geval is staat dit steeds aangegeven bij het betreffende merk en/of product.

  • Wettelijke garantie: de wettelijke garantie op al onze producten bedraagt 2 jaar vanaf de aankoopdatum. Dit is de minimale gebruiksduur die je mag verwachten van een product. Het artikel bevindt zich in goede staat en functioneert naar behoren bij normaal gebruik. Als dit niet het geval is kan je beroep doen op je wettelijke garantie voor de herstelling, de vervanging of de terugbetaling ervan.
  • Fabrieksgarantie: naast de wettelijke garantie krijg je op sommige merken en producten een extra fabrieksgarantie die kan oplopen tot wel 10 jaar. Dit wordt op onze website vermeld bij het betreffende merk of product. Deze fabrieksgarantie wordt gegeven vanuit de fabrikant of leverancier. Zij kunnen zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie hierover vind je terug in de handleiding of documentatie die bij het product zit.
Wat zijn de garantievoorwaarden?

Wij garanderen dat een aangekocht product bij ons zich in goede staat bevindt en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken. Is dit toch niet het geval? Onze klantendienst zorgt voor een passende oplossing voor jou als het defect product voldoet aan onderstaande voorwaarden:

  • Elk defect moet worden gemeld binnen de geldende garantietermijn.
  • Schade aan een product dat het gevolg is van onjuist gebruik, misbruik of verwaarlozing valt niet onder garantie.
  • Producten en/of onderdelen die worden getroffen door normale slijtage vallen niet onder garantie.
  • Je garantie vervalt als je het getroffen product reeds hebt laten herstellen door een derde partij die niet is goedgekeurd door Abitaz of onze leverancier.
Hoe meld ik mijn garantieaanvraag aan?

Vul het contactformulier in met zoveel mogelijk gegevens en probeer het probleem zo goed mogelijk te omschrijven. Je kan ook altijd rechtstreeks contact opnemen met onze klantendienst. Zij helpen je graag verder om samen met jou een passende oplossing te zoeken.

 

Ik heb een nieuw product onder garantie ontvangen, wordt mijn garantieperiode nu verlengd?

Nee, je garantieperiode wordt niet verlengd. De aankoopdatum van het originele product blijft gelden.